godlo MKiDN logoCEA bip 
22 września 2022
Spread the love

Równolegle z „grupą maltańską” w okresie od 1 do 12 sierpnia grupa nauczycieli z Zespołu Szkół Plastycznych w ramach programu wzięła udział w mobilności w ramach projektu Erasmus „Angielski w szkole artystycznej. Im lepszy nauczyciel, tym lepszy uczeń” w Inlingua w Edynburgu.

Grupa 5 nauczycieli uczestniczyła następujących kursach: Renata Banaś-Kieca – General English Cours (1 tydzień); Technology in the Classroom (TIC) course (1 tydzień), Michał Krzyszkowski – General English Cours, Paweł Krzyszkowski – General English Cours, Paweł Kolmas – General English Cours, Justyna Olszewska-Budzik – General English Cours.

Celem wyjazdu było podniesienie umiejętności językowych, tak by adekwatnie do przypisanego poziomu umożliwić i poprawić komunikację w języku angielskim. Rezultatem odbytego kursu było także podniesienie kompetencji cyfrowych jednego uczestnika.

Zajęcia językowe odbywały się w małych międzynarodowych grupach.

Zajęcia te prowadzone przez wysoko wykwalifikowaną kadrę, w ciekawie zmieniającym się rytmie tygodnia w godzinach od 9.00 do 17.00 były interesujące i odpowiadające potrzebom uczestników (językowym, technologicznym i interpersonalnym).

Dodatkowym, niewątpliwie atrakcyjnym dodatkiem oferowanym przez szkołę był program nauki angielskiego i poznawanie kultury kraju (Enhanced English Skills and Scottish Culture), który obejmował wycieczki (często piesze) do ciekawych miejsc w mieście i prezentację jego historii przez wybranego nauczyciela ze szkoły. 

Te anglojęzyczne zajęcia „w terenie” odbywały się codziennie od 15.00 do 17.00. Dzięki nim uczestnicy mogli zwiedzić i poznać historię takich miejsc jak: średniowieczna  Kaplicę Rosslyn, która zyskała sławę po filmie „Kod da Vinci”; Szkocka Narodowa Galeria Sztuki Nowoczesnej; Narodowe Muzeum Szkocji, prezentujące zbiory z różnych stron świata w niezwykły wizualnie sposób. Wyjątkową ciekawostką był też tzw. Georgian House prezentujący codzienne życie z epoki wiktoriańskiej oraz znajdujący się w pobliżu szkoły stary cmentarz, gdzie można było poznać historie rodem z horrorów (po angielsku oczywiście!)

Niezwykłych widoków dostarcza także wzgórze Calton Hill nazywane także (ze względu na zabudowę) „szkockim akropolem”.

“Warsztaty” czasami przenosiły się na wieczorową porę, jak w przypadku pokazu szkockich narodowych tańców w Traditional Scotish Pub Night.

Zdobyte podczas stażu umiejętności językowe, jak i wiadomości z zakresu historii i sztuki Edynburga będą z pewnością wykorzystane przez uczestników podczas dalszej pracy.