PLASTYK W PRADZE
Dodane przez Maciek dnia 20/09/2016
W dniach 15-17 września 2016 roku, odbyła się wycieczka edukacyjnno-muzealna do Pragi. Młodzież biorąca udział w wycieczce reprezentowała klasę II OSSP,IV,V, VI OSSP oraz I,II,II LP.W wycieczczce wzięli udział również nauczyciele naszej szkoły, a nad całości czuwali A.Trojanowska-Olas, E.Ciosek oraz P.Kolmas. Trzy dni zwiedzania towarzyszyła nam pani przewodnik, która wspaniale opowiadała o historii i zabytkach Pragi. Powędrowaliśmy dzielnicą żydowską Józefów do synagogi, zwiedziliśmy muzeum Alfonsa Muchy, byliśmy na rynku starego miasta, obejrzeliśmy pomnik Jana Husa. W kolejnym dniu zwiedziliśmy kompleks zamkowy na Hradczanach, katedrę Sw.Wita, bazylikę św.Jerzego, ogrody franciszkańskie, przeszliśmy przez Złotą Uliczkę i Mostem Karola, jedliśmy kolację na statku płynącym po Wełtawie i uczestniczyliśmy w spektaklu woda-światło-dźwięk. W ostatnim dniu naszego pobytu w Pradze zwiedziliśmy Muzeum Sztuki Współczesnej gdzie oprócz dzieł całkiem współczesnych mogliśmy zobaczyć również malarstwo Klimta, Picassa i innych znamienitych artystów. Uczestniczyliśmy również w wystawie dzieł Alfonsa Muchy-Epopeja Słowiańska. Spacerowaliśmy po placu Wacława, zwiedziliśmy Lucernę. Pełni nowych wrażeń i piękna architektury stolicy Czech wróciliśmy do domu. Pozostały wspomnienia i zdjęcia, do których oglądania zapraszamy do GALERII