Obrony prac dyplomowych w częstochowskim Plastyku - jubilerstwo
Dodane przez Maciek dnia 14/04/2018
W dniu 05.04.2018 w Zespole Szkół Plastycznych im. Jacka Malczewskiego w Częstochowie odbył się egzamin dyplomowy z przedmiotu kierunkowego formy użytkowe: wzornictwo-jubilerstwo, przystąpiły do niego dwie równorzędne klasy – Liceum Plastyczne i Ogólnokształcąca Szkoły Sztuk Pięknych.  OSSP reprezentowało 11 abiturientów: Zuzanna Błaut, Martyna Bryła, Agata Koniecka, Weronika Krawczyk, Wiktoria Pasowska, Nicole Pok, Natalia Smyła, Natalia Szymczyk, Julia Winiarska, Olivia Wrzesińska, Dobromiła Zygmuntowicz, których promotorami byli: Radosław Wójcik oraz Jacek Gawlak.
Tematy prac dyplomowych obrazowały szerokie spojrzenie młodych ludzi na współczesną biżuterię - od nowoczesnej architektury, motywów roślinnych przez elementy mobilne, kończąc na inspiracjach kulturami dalekiego wschodu. Prace zostały ocenione bardzo wysoko, pięcioro uczniów otrzymało ocenę bardzo dobrą. Szkolna Komisja Egzaminacyjna wyróżniła za wysoki poziom warsztatowy Wiktorię Pasowską.
W obronach uczestniczył obserwator z Pracowni Biżuterii Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu dr Agata Danielak-Kujda . Przyznała dwa wyróżnienia – Weronice Krawczyk oraz Julii Winiarskiej.   W mowie końcowej obserwator szczególnie podkreśliła wysoki poziom prac, świetne rozwiązania designerskie oraz doskonały poziom warsztatowy, jaki prezentują uczniowie naszej szkoły.
W drugiej części bronili się licealiści – pięć osób: Justyna Ankowska, Marta Imiołek, Agata Rak, Katarzyna Rosińska, Beata Szafirowicz, promotorami tej grupy byli: Joanna Garasińska i Andrzej Piątkowski.  Tu również swoje wyróżnienia przyznała dr Agata Danielak-Kujda; nagrodzeni uczniowie to Beata Szafirowicz, która otrzymała również ocenę celującą oraz wyróżnienie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej oraz Katarzyna Rosińska.   
Poziom dyplomów był dobry, młodzież sięga coraz częściej po niekonwencjonalne, najnowsze materiały i technologie, prezentując tym swoją kreatywność, wszechstronność zainteresowań i rozwiązań w złotnictwie. Nauczyciele prowadzący grupy jubilerskie często w trakcie nauczania podkreślają różnorodne, nietypowe formy kreacji.

Zapraszamy do GALERII